dimarts, 8 de gener del 2013

Autoavaluació del seguiment de l'avaluació continuada global

Fent una mirada enrere me’n adono que al llarg de l’assignatura hi ha hagut un gran canvi en relació als coneixements que tenia de bon principi i els que tinc actualment. Un aspecte que ha fet que me’n adonés d’això a estat la comparació elaborada en la segona PAC entre el primer mapa conceptual i el segon. El fet de participar en els diferents debats i llegir l’article de Domènech i Tirado van fer canviar considerablement les idees i els conceptes que jo creia que ja tenia assimilats. El què van produir tant el debat, com la lectura, com la comparació dels mapes va ser que acomodés coneixements ja existents tot millorant la meva estructura de coneixement amb coneixements nous. Aquest fet, m’ha estat relativament fàcil, perquè el meu compromís amb les meves creences (compromís conceptual previ) no era ferm. Tenia clar, més ben dit, tinc clar que els meus esquemes poden canviar en un futur (compromís cognitiu amb l’aprenentatge).
És per això que, puc afirmar que gràcies a les diverses PAC’s realitzades he sofert una completa reestructuració dels meus esquemes mentals, ja que el meu model mental ha crescut en nombre de conceptes, de relacions i d’interrelacions.
Crec que realment hi ha hagut un canvi conceptual que m’ha portat a un aprenentatge significatiu, el qual podré utilitzar en altres contextos i situacions, tant personals com professionals.
Un dels aspectes que valoro molt positivament és l’autoavaluació que hem hagut de portar a terme al finalitzar cada activitat, ja que t’obligava a portar a terme un exercici metacognitiu per a prendre consciència del procés realitzat. Crec que ha estat una tasca generadora de coneixement.
Ja per finalitzar aquesta autoavaluació, destacar què el què més m’ha agradat d’aquesta assignatura és que la teoria estudiada té una estreta relació amb la pràctica, ja que al llarg de l’assignatura se’ns ha demostrat a partir de l’experiència que el més important per a què hi hagi aprenentatge és que aquest sigui significatiu per a l’aprenent. Considero totes les activitats portades a terme al llarg del semestre ens porten a la mateixa conclusió, que la tecnologia educativa esdevé una eina fonamental per a fer que l’aprenentatge sigui realment significatiu, eficaç i contextual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada