Autoavaluació de l’activitat
A continuació es dona pas a l’autoavaluació de la pròpia
activitat portada a terme, així com de la memòria en qüestió, tot revisant els
diferents apartats elaborats.
Primerament
trobem el disseny de l’activitat, el qual a seguit l’estructura i el format de
la fitxa de disseny elaborada prèviament. Considero que tant la presentació com
l’estructuració és bona ja que queda tot ben organitzant i s’entén amb
facilitat. D’altra banda, l’elecció del problema crec que també és força
adequat, doncs a sorgit de les pròpies motivacions dels aprenents i d’un
conflicte ocasionat fortuïtament. Aquest fet provoca que el problema i la seva
resolució sigui realment significativa per als alumnes, ja que sorgeix d’una
mancança de coneixements, i són ells
mateixos els qui mostren interès per ampliar i solucionar. La planificació a
estat acurada, en relació a les activitats relacionades amb agents tecnològics,
tot i que s’ha trobat a faltar altres activitats complementàries, en les quals
no s’utilitzessin les noves tecnologies. Tot i això, la utilització de les TIC
a estat molt motivadora per als alumnes, i al mateix temps generadora d’aprenentatge
significatiu, tal com ja s’ha esmentat en apartats anteriors.
El següent dels
apartats és la creació d’un petit mapa de concepte en el qual es representa l’activitat
realitzada en relació l’aprenentatge significatiu recolzat a la tecnologia educativa
(TE). Considero que el mapa elaborat
representa els conceptes clau treballats al llarg de l’assignatura i de les
diverses activitats realitzades, així com la relació que el present projecte
manté amb aquest. En el mapa es pot observar com el projecte
inclou activitats que utilitzen agents tecnològics els quals estan inclosos en
la TE, que és promotora de l'aprenentatge significatiu, ja que permet construir
canvis conceptuals.
A
continuació s’ha realitzat una descripció acurada del procés seguit en les
diferents sessions portades a terme durant el projecte, la qual considero que a
estat detallada i concreta, sense estendre's en excés.
Els
dos següents apartats es centren en l’avaluació. Primerament trobem l’avaluació
de l’aprenentatge aconseguit, en el qual s’ha exposat quin tipus d’avaluació
s’ha portat a terme durant el projecte i si els alumnes han aconseguit o no realitzar
un aprenentatge significatiu. Seguidament trobem l’avaluació tecnològica del
disseny, on considero que s'ha portat a terme una bona, complerta i objectiva
avaluació del disseny. S'ha avaluat el procés, el seus elements i també els
recursos emprats, tot trobant punts forts i punts febles de cadascun.
El
darrer dels apartats és el de les conclusions, que crec que se’n han extret algunes
que poden ser útils per al futur de la pràctica psicopedagògica, així com a
l'elaboració i disseny de noves activitats.
Un
cop finalitzada l’activitat reconec que ha estat molt laboriosa, però estic
satisfeta tant dels resultats obtinguts com dels aprenentatges realitzats
durant la seva elaboració. L’objectiu principal era produir aprenentatge
significatiu en els alumnes, però me’n adono que al mateix temps jo també he
realitzat un canvi conceptual i he construït un nou model mental en relació als
continguts treballats al llarg d’aquesta assignatura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada