dimarts, 8 de gener del 2013

Autoavaluació de la PAC 3


Autoavaluació de l’activitat

A continuació es dona pas a l’autoavaluació de la pròpia activitat portada a terme, així com de la memòria en qüestió, tot revisant els diferents apartats elaborats.
Primerament trobem el disseny de l’activitat, el qual a seguit l’estructura i el format de la fitxa de disseny elaborada prèviament. Considero que tant la presentació com l’estructuració és bona ja que queda tot ben organitzant i s’entén amb facilitat. D’altra banda, l’elecció del problema crec que també és força adequat, doncs a sorgit de les pròpies motivacions dels aprenents i d’un conflicte ocasionat fortuïtament. Aquest fet provoca que el problema i la seva resolució sigui realment significativa per als alumnes, ja que sorgeix d’una mancança de coneixements,  i són ells mateixos els qui mostren interès per ampliar i solucionar. La planificació a estat acurada, en relació a les activitats relacionades amb agents tecnològics, tot i que s’ha trobat a faltar altres activitats complementàries, en les quals no s’utilitzessin les noves tecnologies. Tot i això, la utilització de les TIC a estat molt motivadora per als alumnes, i al mateix temps generadora d’aprenentatge significatiu, tal com ja s’ha esmentat en apartats anteriors.
El següent dels apartats és la creació d’un petit mapa de concepte en el qual es representa l’activitat realitzada en relació l’aprenentatge significatiu recolzat a la tecnologia educativa (TE).  Considero que el mapa elaborat representa els conceptes clau treballats al llarg de l’assignatura i de les diverses activitats realitzades, així com la relació que el present projecte manté amb aquest. En el mapa es pot observar com el projecte inclou activitats que utilitzen agents tecnològics els quals estan inclosos en la TE, que és promotora de l'aprenentatge significatiu, ja que permet construir canvis conceptuals.
A continuació s’ha realitzat una descripció acurada del procés seguit en les diferents sessions portades a terme durant el projecte, la qual considero que a estat detallada i concreta, sense estendre's en excés.
Els dos següents apartats es centren en l’avaluació. Primerament trobem l’avaluació de l’aprenentatge aconseguit, en el qual s’ha exposat quin tipus d’avaluació s’ha portat a terme durant el projecte i si els alumnes han aconseguit o no realitzar un aprenentatge significatiu. Seguidament trobem l’avaluació tecnològica del disseny, on considero que s'ha portat a terme una bona, complerta i objectiva avaluació del disseny. S'ha avaluat el procés, el seus elements i també els recursos emprats, tot trobant punts forts i punts febles de cadascun.
El darrer dels apartats és el de les conclusions, que crec que se’n han extret algunes que poden ser útils per al futur de la pràctica psicopedagògica, així com a l'elaboració i disseny de noves activitats.
Un cop finalitzada l’activitat reconec que ha estat molt laboriosa, però estic satisfeta tant dels resultats obtinguts com dels aprenentatges realitzats durant la seva elaboració. L’objectiu principal era produir aprenentatge significatiu en els alumnes, però me’n adono que al mateix temps jo també he realitzat un canvi conceptual i he construït un nou model mental en relació als continguts treballats al llarg d’aquesta assignatura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada