1.¿Creus que el progrés
en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés
econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Penso que el progrés
tecnològic i científic és molt important i que determina i garanteix el progrés
econòmic i social d’un país. Més aviat, seria una relació bidireccional, ja que
si un país està ben posicionat econòmicament hi hauran més possibilitats de
seguir avançant en les noves tecnologies i la ciència i, al mateix temps, com
més avançat estigui el progrés en el coneixement tecnològic i científic, més
facilitats hi hauran de poder progressar econòmica i socialment.
2.¿Estàs d’acord en què
la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de
la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No estic del tot d’acord
amb aquesta afirmació, ja que la neutralitat ideològica no es pot garantir, sinó
que dependrà de l’ús que en donis a aquestes tecnologies.
3.Expressa el teu grau
d’acord: Tenir present les Tecnologies de la
Informació i la
Comunicació (TIC)
abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un
requisit indispensable actualment.
Estic completament
d’acord amb aquesta afirmació, ja que actualment és molt necessària la
utilització de les TIC per a la realització de qualsevol activitat
d’ensenyament - aprenentatge. Sempre és interessant utilitzar les noves tecnologies
per a cercar informació, tot i que després s’hagi de destriar el contingut,
analitzar i emmagatzemar informació. Així també, és molt positiu enregistrar o
fotografiar qualsevol procés d’aprenentatge, per a què en quedi constància i
després poder-ho repassar i aprendre nous aspectes del què s’ha estat
treballant o estudiant.
4.¿Quines són les causes
que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els
darrers anys?
Segons el meu punt de
vista, tots els canvis que estem patint aquests darrers anys són conseqüència
de la societat de la informació, la qual vol solucionar els problemes i tenir
respostes aquí i ara, en aquest moment. Tot ho volem a l’instant i a causa d’això,
busquem maneres, a través de les noves tecnologies per a satisfer immediatament
les nostres necessitats.
5.Defineix en una frase
i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia
Educativa.
La tecnologia educativa
és la manera en què el sistema educatiu busca instruments o maneres de
treballar amb els alumnes a través de les noves tecnologies.
El seu objecte d’estudi
és millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge a través de les noves
tecnologies.
6.Posa un exemple de
transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
La transmissió de
coneixement és quan una cosa o una persona transmet coneixement a un altre, per
exemple els llibres o els mestres transmeten la informació de la qual ells
disposen per a què els alumnes l’assimilin i l’aprenguin.
D’altra banda, la
construcció de coneixement seria quan algú a adquirit un coneixement i
l’assimila i el posa en relació amb el coneixement que ell tenia prèviament.
7.Expressa el teu grau
d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del
coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una
idea".
Estic molt d’acord amb
aquesta afirmació, ja que gràcies al context la persona pot tenir més
facilitats per a poder expressar-se i donar-se a entendre. Depenent del context
on et trobis, hauràs de raonar una cosa d’una manera o d’una altre, per a què
els oients puguin entendre el sentit de la idea.
8.¿Has pensat en la
possibilitat d’adaptar l’entorn de la
UOC a les teves
necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)?
Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que
origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en
les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies),
signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de
distància altres mitjans de comunicació teus...?
No m’ho havia parat a
pensar mai, però en certa manera ja ho faig quan en el portal de la UOC canvio
el color de cada assignatura, m’ho col·loques de manera útil i que ho trobi tot
fàcilment, etc..
9.Comptes amb els
coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el
desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari,
iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i
comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla
(buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el
document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de
diferents fonts?
Hi ha varis aspectes que
sabia fer, com la utilització de l’índex automàtic, però a causa de la poca
utilització que en faig, me’n he oblidat i he hagut de tornar a buscar per
recordar-ho.
Considero que la majoria
de coses que et demana ho ser fer, i les que no ho haurem de buscar per a
fer-ho correctament.
10. Situa’t de 0
a 10 (0
gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal
de la
Tecnologia Educativa és
oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ______ 7
CC2) Aprenc tant dels
companys com dels materials i consultors: ______8
TC1) Els professionals
de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta
transmissió del coneixement : ________ 9
DT2) La tecnologia es
basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors
i actituds: _____ 3
CC1) Les aules de la
UOC són una
comunitat d’aprenentatge: _____8
DU2) Els debats virtuals
suposen perdre força hores amb poc benefici personal: _____5
TE1) La
Tecnologia Educativa per
a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: _______5
DU1) Els debats a la
UOC poden
millorar moltíssim: ______4
TC2) Les TIC són
necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ________6
DT1) El canvi tecnològic
determina el canvi social: ________8
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada